Dobre praktyki z Austrii i Wielkiej Brytanii

W ramach dzielenia się doświadczeniami i poszukiwania inspiracji do włączenia edukacji globalnej do zajęć akademickich partnerzy z Austrii i Wielkiej Brytanii przygotowali raporty przedstawiające dobre praktyki z ich ośrodków uniwersyteckich. W raportach znajduje się informacja o kontekście krajowymi, przykłady sylabusów zajęć zawierających komponent edukacji globalnej oraz informacje o krajowych inicjatywach związanych z globalnym obywatelstwem. Obydwa raporty zostały opublikowane w języku angielskim:

Examples of good practice in development education from Austria, Roland Humer, WUS Austria

Examples of good practice in development education from UK, Andrea Bullivant, Liverpool Hope University/ Liverpool World Centre

ITET_PL_final-1

Dodatkowo w ramach dzielnia się dobrymi praktykami został przetłumaczony podręcznik przygotowany przez Development Education Project (DEP) Manchester, pt. Uczymy jak uczyć edukacji globalnej. Podręcznik dla nauczycieli akademickich. Jest to praktyczny materiał z zakresu przygotowania studentek i studentów pedagogiki/ specjalizacji pedagogicznych do nauczania edukacji globalnej w szkołach wraz z proponowanymi metodami pracy w różnych zakresach tematycznych.

Przeczytaj artykuły o podobnej tematyce: