IGO nie jest zwyczajną organizacją. Wybraliśmy innowacyjny sposób zarządzania, który daje nam satysfakcję i... efektywność.
IGO kieruje się zasadami pełnej partycypacji w zarządzaniu (Total Participation Management - TPM).
Podstawowe różnice pomiędzy zarządzaniem tradycyjnym a pełną partycypacją w zarządzaniu (na podstawie: Stocki et al., s. 25-26):
Aspekty funkcjonowania organizacji
|
Pełna partycypacja w zarządzaniu
|
Zarządzanie konwencjonalne
|
Status pracowników / członków
|
Osoba w pełni uczestnicząca
|
Zasób organizacji |
Odpowiedzialność
|
Za zadania, za siebie, za zespół i za całą firmę
|
Za siebie i za swoje zadania |
Relacja praca-dom
|
Równowaga ważna ze względu na osobę |
Równowaga ważna ze względu na efektywność pracy |
System motywacyjny
|
Zakłada, że najlepszy sposób motywowania wynika ze zrozumienia sensu własnej pracy, odpowiedzialności, sprawczości i decyzyjności w firmie oraz dostrzegania rezultatów własnych działań
|
Zakłada, że najlepszy sposób motywowania to chęć uzyskania nagród zewnętrznych i (lub) uniknięcia kar
|
System ocen
|
Oceny nigdy indywidualne, ewentualnie grupowe, dokonywane przez "rynek" na podstawie obiektywnego wyniku
|
Ma za zadanie pokazać, co pracownik zrobił źle lub dobrze, podstawa do rozwoju często powiązana z systemem wynagrodzeń
|
Relacje z otoczeniem zewnętrznym
|
Organizacja w pełni otwarta, całkowita partycypacja klientów i partnerów biznesowych, budowanie lojalności i zaufania opartego na jawności i rzetelnej współpracy
|
Półprzepuszczalne granice, brak pełnej partycypacji klientów i partnerów biznesowych, współpraca oparta na ograniczonym zaufaniu i założeniu konfliktu interesów
|
Więcej na ten temat można dowiedzieć się m.in w książce: Ryszard Stocki, Piotr Prokopowicz, Grzegorż Żmuda, Pełna partycypacja w zarządzaniu, Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., Kraków 2008.
|