Instytut Globalnej Odpowiedzialności (IGO) wraz z europejskimi partnerami przygotowali publikację “Uczymy (się) dialogu i dyskusji. Poradnik edukacyjny.”
Poradnik jest przeznaczony dla edukatorek i edukatorów nauczycielek i nauczycieli, trenerek i trenerów oraz organizacji pozarządowych zainteresowanych dyskutowaniem z młodymi ludźmi na trudne tematy.
Poradnik składa się z dwóch części:
Część 1: to wprowadzenie do metody dociekań filozoficznych (ang. Community of Enquiry – CoE)
Część 2: to rozważanie, czym jest ekstremizm i kontrowersja oraz jak dociekania filozoficzne mogą stawiać mu czoła. W tej części znajdziecie refleksje, przykłady, a także wskazówki oraz polecane materiały edukacyjne. Znajdziecie w niej doświadczenia pracy z trudnymi tematami ze szkół z Polski, Węgier i Szwecji, a także organizacji pozarządowych z Wielkiej Brytanii, Polski i Węgier.
Możecie korzystać z wersji elektronicznej poradnika, która jest dostępna TUTAJ: UCZYMY_SIE_DIALOGU_I_DYSKUSJI_PORADNIK_EDUKACYJNY
A także obejrzeć dwa webinaria, które podsumowują materiał, a także dają możliwość poznania nauczycielek, które w swojej pracy wykorzystują opisane metody pracy:
- webinarium “Wykorzystanie metod filozoficznych w pracy związanej z przeciwdziałaniem dyskryminacji i radykalizacji. Refleksja. Praktyka szkolna. Perspektywy.
- webinarium “Dialogue. Reflection. School Practice”:
Ta publikacja powstała w ramach projektu „P4CE: Philosophy for Challenging Extremism ” finansowanego z programu Erasmus Plus Unii Europejskiej (2017 1 UK01 KA201 036831).