“Globalna układanka” na Tydzień Edukacji Globalnej

globalna_ukladanka_okladka

W imieniu Instytutu Globalnej Odpowiedzialności (IGO) oraz organizacji partnerskich projektu „Nauczycielki zmieniają świat” przedstawiamy zbiór tekstów zatytułowanych Globalna układanka, czyli jak definiować globalne problemy, rozumieć je i zajmować się nimi. Ta publikacja to zachęta do poszukiwań w obszarze problematyki globalnej oraz znalezienia jej połączeń z edukacją, tak aby razem stworzyły globalną układankę edukacyjną.
Publikacja w wersji elektronicznej jest do pobrania TUTAJ można ją również zamawiać w wersji papierowej pisząc do Elżbiety Kielak z IGO na adres: [email protected].

Zachęcamy do sięgnięcia po nią zarówno nauczycieli i nauczycielki, jak i edukatorki oraz edukatorów. Co więcej, sposób, w jaki każdy z tekstów konstruuje pytania i wnioski dotyczące konkretnych pojęć jest zakorzeniony w praktyce edukacyjnej ich autorek i autorów. Chcemy się z Wami podzielić analizą teoretyczną i praktyczną wybranych tematów, która ma na celu propagowanie włączającej i demokratycznej edukacji.

Pojęcie zmiany ma dla nas szczególne znaczenie i jest rozumiane jako proces edukacyjny nastawiony zarówno na wiedzę, jak i umiejętności, a także postawy i wartości. Tak kompleksowa zmiana powinna uwzględniać również różnorodne perspektywy oraz punkty widzenia na ten sam problem, jego przyczyny i skutki. Komplementarność tematów i punktów widzenia jest odzwierciedlona w zamyśle publikacji, która przedstawia szeroki wachlarz zagadnień z zakresu edukacji globalnej opisanych przez autorki i autorów ze środowisk zróżnicowanych pod względem pochodzenia geograficznego, jak również doświadczenia zawodowego.

Przeczytaj artykuły o podobnej tematyce:

, ,